paleo mic

Dieta Paleolitica: 5 idei pentru micul dejun

Dieta Paleolitica, Diete

Dieta Paleolitica ramane inca in topul celor mai populare regimuri alimentare.  In 2014, dieta Paleo sau dieta omului cavernelor/primitiv a fost cea mai populara dieta, castigand foarte multi adepti in randul celor care si-au dorit sa slabeasca si in acelasi timp sa adopte un regim alimentar bazat pe hrana cat mai naturala, alcatuit din alimente cat mai simple si neprocesate.

Probabil ca si in 2015, dieta Paleolitica se va numara printre preferatele celor care si-au propus sa scape de kilogramele in plus fara sa se infometeze.

Cel mai important lucru atunci cand te apuci de o dieta e sa eviti monotonia, sa nu cazi in capcana de a manca acelasi fel de mancare, preparat intr-un singur fel, folosind aceleasi condimente zi de zi. Dieta Paleo este insa si o provocare. Nefiind o dieta restrictiva, iti perimite sa iti pui imaginatia la incercare, te lasa sa combini ingredientele, sa mananci difersificat si sa te bucuri de fiecare masa. La dieta Paleo, chiar si micul dejun e o incantare.

Iata cateva idei de mic dejun Paleo care te vor umple de energie pentru intreaga zi si te vor ajuta sa incepi fiecare dimineata altfel!

Briose cu mere

briose cu mere

Briosele Paleo cu mere te incarca cu energie de la prima ora. Poti sa le prepari in weekend si sa le mananci in diminetile in care te grabesti sa pleci de acasa.  Se prepara din: 2 cani faina de migale, 3 oua, 2 linguri unt topit, miere dupa gust, vanilie, 1-2 mere fara coaja si samburi si razuite, 1 lingurita praf de copt, un praf de sare. Se amesteca toate ingredientele si se pune compozitia in forme pentru briose. Lasa-le la cuptor aproximativ 20 de minute.

Smoothie de avocado, Kale si piersici

smoothie

O alta sursa de energie la micul dejun Paleo sunt smoothie-urile foarte consistente. Poti prepara o bautura gustoasa dintr-un avocado, ½ banana, 3 piersici coapte, frunze de varza Kale, o cana de lapte de migdale. Pune toate ingredientele in blender si mixeaza pana obtii consistenta dorita.

Oua coapte in cosulete de prosciutto

cosulete

Ouale sunt un ingredient de baza in dieta Paleo, de aceea e bine sa avem la indemana cat mai multe retete ce le au la baza. Ouale in cosulete de prosciutto sunt fantastice la micul dejun, cu siguranta nu ti se va face foame foarte repede dupa o astfel de masa.  Pentru aceasta reteta ai nevoie de niste forme, de preferat din acelea de ceramica, insa poti improviza cu ce ai la indemana. Astfel, pune in forma o felie de prosciutto astfel incat sa acoperi baza si o parte din peretii formei, sparge oul si pune-l peste prosciutto, condimenteaza si pune cosuletele in cuptor pentru aproximativ 15 minute.

Burgeri

burger

Carnea nu lipseste din dieta Paleo nici macar la micul dejun. Daca ai mai mult timp la dispozitie dimineata, poti prepara niste burgeri deliciosi si hranitori. Ai nevoie de 450 grame de carne tocata de vita, sare, piper, 1-2 catei usturoi pisat, chimen si un ou. Amesteca bine si imparte compozitia in patru parti egale din care vei forma apoi burgerii. Pune burgerii intr-o tigaie incinsa cu putin ulei si lasa-i sa se prajeasca aproximativ 7-10 minute pe fiecare parte.

Muffins cu oua si legume

om

Oua si legume, combinatia paleo de senzatie. Aceste muffins sunt delicioase, simplu de facut si iti pun imaginatia la incercare inca de la prima ora, pentru ca le poti face intr-o multime de combinatii folosind legume dintre cele mai diverse. Ai nevoie de oua ( 1 ou = 1 muffins) in functie de cate vrei sa faci, legume in functie de preferinte (ceapa, rosii, ardei, usturoi, zucchini, etc), legume cu frunze verzi (kale, patrunjel, busuioc etc), sare, piper. Optional, mai poti adauga avocado, ardei iute sau sos picant. Taie legumele in bucati sau toaca-le marunt, separat bate ouale cu un praf de sare, amesteca legumele cu ouale, apoi toarna compozitia in forme de  briose unse cu putin ulei de masline.  Vor trebui sa stea la cuptor 20-25 de minute.

Foto: ultimatepaleoguide.com

Leave a Reply