dieta meditatie p

Dieta prin meditatie: ce presupune si cum iti poate schimba viata

Wellness

dieta meditatie iDieta prin meditatie poate sa iti transforme nu doar obiceiurile alimentare, ci si felul in care iti traiesti viata.

Meditatia este o practica ce capata tot mai multi adepti si asta pentru ca exista tot mai multe confesiuni ale celor care spun ca au reusit sa depaseasca problemele si blocajele cu care se confruntau de mult timp, cu ajutorul acestei tehnici.
Ce legatura exista totusi intre dieta noastra si ceea ce mancam si meditatia? Una foarte mare, se pare!

Daca vrei sa slabesti sanatos, atunci alege alimente cat mai naturale si proaspete, elimina mancarurile procesate si transforma MANCATUL intr-o forma de MEDITATIE.

Aceasta este o metoda veche de sute de ani (si Buddha a practicat-o) si chiar daca multi ar putea-o considera ciudata, exista niste argumente care vin sa sustina ideea ca este o alternativa la alte diete mult mai complicate si in plus nu ai nimic de pierdut daca o incerci, macar din curiozitate.

Mananca mai incet, fa pauze in tipul mesei, acorda atentie mancarii pe care o ai in fata, nu te uita la TV in timp ce iei masa, acestea sunt cateva lucruri importante pe care trebuie sa le faci. Functioneaza si nu e greu deloc. Te vei convinge de asta in momentul in care adopti aceste schimbari.

Mancatul ca forma de meditatie este total opus mancatului pe fuga si este un mod de a practica grija, atentia, concentrarea, controlul emotiilor si al gandurilor, dar si recunostinta pentru mancare.

In timpul meditatiei, trebuie sa renunti la orice activitate, sa te asezi si sa acorzi atentie corpului si respiratiei si sa fii cu tine insati. Meditatia in timpul mesei e acelasi lucru, doar ca in loc sa stam, mancam.

Nu trebuie sa mancam pentru a consuma rapid si nici macar pentru placerea simturilor. Meditatia in timpul mesei este despre a manca in tihna, despre atentia pe care o acordam mancarii in sine, despre a savura pur si simplu, fiind recunoscatori pentru ce avem si celui care a facut mancarea si incercand sa ne observam emotiile in timp ce mancam.

Beneficiile mancatului prin meditatie:

  • Mancarea are un gust mai bun cand ii acordam atentia cuvenita
  • Vei invata sa apreciezi mancarea sanatoasa atunci cand incetinesti ritmul si savurezi
  • Vei manca mai putin pentru ca nu vei mai manca compulsiv
  • Vei aprecia mai mult preparatele simple tocmai pentru ca ti se vor parea mai savuroase
  • Vei reusi sa iti descoperi emotiile in timp ce mananci
  • Vei avea un moment de relaxare adevarata intr-o zi aglomerata
  • Elibereaza stresul
  • E distractiv!

Ce trebuie sa faci concret?

Asadar….ce trebuie sa faci mai exact? Nu e foarte greu – poti sa faci urmatoarele lucruri sau macar cateva dintre ele.

Pregateste un spatiu adecvat . Nu mai manca in timp ce citesti sau cand te uiti la TV. Elimina orice din peisaj si nu mai face nimic, doar mananca.

Gadeste-te de unde provine mancarea. Ia-ti un minut pentru a te gandi de unde provin ingredientele, cum au ajuns la tine, cum au crescut, cum au fost recoltate, transportate, gandeste-te ce efecte benefice au toate aceste ingrediente asupra sanatatii tale si starii de bine.

Controleaza-ti emotiile. Ce simti in timp ce mananci. Iti e foame, esti stresata, suparata, fericita, nervoasa, plictisita, speriata?

Fa pauze in timp ce mananci. Nu influleca! Savureaza fiecare inghititura, respira, bucura-te de moment.

Incearca sa iti impui acest ritual o data pe zi. Dupa ce incepe sa devina o obisnuinta, incearca-l de doua ori pe zi. Apoi, aplica-l la fiecare masa sau gustare.

Trebuie sa stii insa ca acesta nu este un program de slabire! Dieta prin meditatie este mai degraba o metoda prin care reinvatam sa mancam si prin care reusim sa ne educam gusturile in asa fel incat sa alegem doar mancarea sanatoasa, este de asemenea si o schimbare pe termen lung. Dieta prin meditatie este despre aprecierea lucrurilor pe care le avem si despre reconfigurarea actiunilor in jurul emotiilor noastre.

Deci nu trebuie sa iti propui un scop anume: sa slabesti x kilograme, sa iti tonifici abdomenul sau sa incerci sa previi niste boli. Procesul de meditatie prin hrana este un scop in sine. Daca esti recunoscatoare atunci cand mananci, poti considera deja ca ai reusit.

Foto: wakeup-world.com

 

Leave a Reply